header ipractice wachtkamer

iPractice Utrecht

Wil je snel terecht bij een psycholoog voor psychische klachten? Dankzij onze online en offline behandelingen heeft iPractice Utrecht geen lange wachttijden. Direct in contact komen met een psycholoog? Bel 030-2270760. Je krijgt dan meteen een psycholoog aan de lijn.

Bel ons
Online en op locatie
Geen lange wachttijden
Vergoede zorg
Beoordeling 9+

Veelvoorkomende klachten die wij behandelen

Onze psychologen in Utrecht staan voor je klaar bij klachten als een laag zelfbeeld, piekeren, overspannenheid en emotieregulatieproblemen. Wanneer klachten jouw dagelijkse leven al een langere tijd negatief beïnvloeden, is het verstandig om hulp te zoeken. Hieronder vind je een overzicht van de klachten die wij behandelen.

Toon meer klachten

Maak kennis met onze psychologen op deze locatie

Keri Mans
psycholoog
Samantha Saxton
psycholoog
Milou Groenewoud
psycholoog
Lotte Hendriks
psycholoog

Veelvoorkomende behandelingen

Onze psychologen zetten de volgende behandelingsmethoden veel in: Cognitieve Gedragstherapie (CGT), EMDR, Acceptance and Commitment therapy (ACT) en oplossingsgerichte therapie. Spreekkamer psycholoog Sanne Truijen zet ACT in als behandelvorm voor klachten als depressie, rouw en stress. Gedragstherapie wordt soms gecombineerd met oplossingsgerichte therapie.

Oplossingsgerichte therapie
In oplossingsgerichte therapie ligt de focus op mogelijke oplossingen in plaats van op het probleem. Je komt hierin meteen tot de kern: wat zou de oplossing zijn voor jou? Je gaat bij deze vorm jouw problemen niet over-analyseren. Samen met de psycholoog ga je zelf aan de slag met je uitdagingen.

Past een andere behandelvorm beter bij jou? Hieronder zie je een compleet overzicht van onze behandelingen. Samen met een psycholoog bekijk je welke behandeling het beste past bij jouw klachten.

Toon meer behandelingen

Verwijsbrief en verzekering

Bij iPractice kom je in aanmerking voor verzekerde zorg wanneer je een verwijsbrief hebt van de huisarts. Onze zorg wordt 100% door alle zorgverzekeraars, behalve Achmea en ENO. Zij vergoeden een deel van de zorg. Bij de andere zorgverzekeraars valt het binnen de basisverzekering.

Een psycholoog bespreekt vooraf duidelijk welke zorg we gaan leveren. Zo heb jij direct inzicht in de kosten. 

Bel ons gerust als je hier vragen over hebt. Wij zoeken het graag samen met je uit.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Je kunt de auto parkeren in de omgeving van onze praktijk.

Hoe werken de online en offline sessies?

Om onze zorg zo toegankelijk en effectief mogelijk te maken, maken we gebruik van Blended Care. Blended Care betekent dat je altijd in een team werkt met een spreekkamer psycholoog voor verdiepende gesprekken en een online psycholoog voor laagdrempelig contact en ondersteuning. Zo bieden wij hoogwaardige psychologische zorg, zonder lange wachttijden.

Op deze pagina wordt de werkwijze van de online en offline sessies toegelicht.

Doen jullie onderzoek naar ADHD?

We doen bij iPractice geen onderzoek naar ADHD. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij jouw eigen huisarts.

Mag mijn partner mee naar mijn sessie?

Ja, de mogelijkheid om een partner, familie, vrienden of andere naasten te betrekken is er. Dit bespreek je samen met je psycholoog bij de start of in de loop van jouw behandeling.

Kan ik in de toekomst terugkomen naar iPractice?

Zeker. We bekijken dan opnieuw of iPractice geschikt is voor jouw klachten. Indien dit niet het geval is, ondersteunen wij in de doorverwijzing.

Ik heb een andere vraag, waar kan ik terecht?

Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Bekijk hier onze antwoorden op algemene veelgestelde vragen. Heb je nog steeds geen antwoord op jouw vraag gevonden? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier.

Contact en Adres

    *velden zijn verplicht