Blended Care: wat is het en hoe werkt het?

Gecontroleerd door psycholoog : Nine Gramberg

Om onze zorg zo toegankelijk mogelijk te maken, en jouw behandeling zo effectief mogelijk, maken we gebruik van Blended Care. Dat betekent dat we, naast fysieke gesprekken met een psycholoog, ook online contact inzetten bij jouw behandeling. Laagdrempelig, hoogwaardige psychologische zorg en zonder lange wachttijden.

 

Direct naar

 

iPractice biedt:

Een op maat
gemaakt behandeling
van 8 tot 16 weken

Gebaseerd
op wetenschappelijke
theorieën

Verdiepende
gesprekken met een
GZ-psycholoog

Persoonlijke online
coaching van een
psycholoog

Over de Blended Care werkwijze 

Blended Care betekent dat je altijd in een team werkt met een spreekkamer psycholoog voor verdiepende gesprekken en een online psycholoog voor laagdrempelig contact en ondersteuning. Bij iPractice geloven we in oplossingsgericht werken en vooral: in jouw veerkracht. Positieve gedragsverandering ontstaat op basis van nieuwe inzichten én het toepassen daarvan. Daarom laten we je tijdens de behandeling actief oefenen met de kennis die je opdoet. 

 

1. Gesprekken met de spreekkamer psycholoog

Voor de gesprekken van 45 minuten spreken we met je af op één van de iPractice locaties of online. De spreekkamer psycholoog neemt dan alle tijd om samen met jou de verdieping op te zoeken. Wat zijn precies de oorzaken die onder je klacht liggen? Welke oplossingen zijn beschikbaar? Je gaat altijd naar huis met meer inzicht en vaak ook met een oefening.

 

2. Gesprekken met de online psycholoog

Tussen de verdiepende gesprekken door, heb je via chat of videobellen contact met je online psycholoog. De afspraken duren tussen de 10 en 30 minuten. De online psycholoog is er speciaal voor laagdrempelig contact, delen van oefeningen en ondersteuning tussendoor. 

 

Loop je tegen iets lastigs aan? Bel je online psycholoog direct om je hart te luchten, of de oefening die je mee hebt gekregen nog eens uitgelegd te krijgen. Of gewoon om een vraag die je bezighoudt te beantwoorden. 

 

Het is altijd mogelijk direct contact op te nemen. Jij schrijft of vertelt wat je voelt en wat dat met je doet en de psycholoog geeft je meteen tips om met die klacht om te gaan. Op deze manier helpt de online psycholoog je om gedurende de week actief bij je doelen betrokken te blijven en te blijven oefenen met je nieuwe gedrag.

En natuurlijk is de online psycholoog er ook om behaalde successen met je te vieren!

Combineer
 face-to-face gesprekken met online contact


Face-to-face gesprekken

Zijn er om diepgang te bereiken


Frequent online contact

Hulp bij dagelijkse vraagstukken middels frequent contact via chat en beeldbellen


100% online ook mogelijk

Gesprekken kunnen ook online via videobellen plaatsvinden

 

Hoe ziet de intakefase eruit?

 

1. Het eerste contact

Je kan bellen voor vrijblijvend gratis advies met een van onze praktijken. Onze collega’s vertellen je hoe we werken en of onze psychologen jou kunnen helpen. Ook helpen we je bij het inplannen van de intakegesprekken. Als je al een verwijsbrief hebt van je huisarts, bedrijfsarts of specialist, dan worden de intakegesprekken vergoed door je basisverzekering. Lees meer over vergoeding van zorgkosten en hoe je een verwijsbrief krijgt.

2A. Intake – 1e gesprek: online psycholoog

Ieder therapietraject begint met een vragenlijst en een online gesprek met een psycholoog van ongeveer 20 minuten. Samen met de psycholoog bespreek je je klachten en wat je hulpvraag is. Ook kijken we naar welke online en offline psycholoog een match vormen. 

2B. Intake – 2e gesprek: spreekkamer psycholoog

Kort daarna plannen we een gesprek van 45 minuten met de spreekkamer psycholoog in op een van onze locaties. Online is ook mogelijk! Op basis van dit gesprek stel je samen met de psycholoog een behandelplan op.

3. Start behandeling

Hierna ga je direct aan de slag met jouw online psycholoog. Het laagdrempelige contact met de online psycholoog zorgt ervoor dat je direct actief in de behandeling zit.

 

Kom je er zelf niet uit?

Zit je niet lekker in je vel en kom je er niet uit? Of weet je niet wanneer je naar de psycholoog stapt? Met een psycholoog in gesprek gaan kan een uitkomst bieden. Of het nu een mindere periode op je werk is, een bepaalde angst, een depressie, een trauma of een slaapprobleem.

 

Ik wil een behandeling 

Emoties en gevoelens kennen geen wachttijd. Bij iPractice heb je in meeste gevallen geen lange wachtlijst;

Twijfel je of je psychologische hulp nodig hebt? De psychologen van iPractice denken graag met je mee via 085-1308900. Je krijgt altijd meteen een psycholoog aan de lijn.

GZ-Psycholoog : Nine Gramberg

“Door de combinatie van verdiepende en reflecterende gesprekken op locatie, met persoonlijke online gesprekken hebben wij bij iPractice geen wachttijden, je kunt direct aan de slag!“

Aan de slag met een professional?

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op met 1 van onze psychologen om te praten over jouw klachten en krijg informatie over een passend behandelprogramma.