Welk type cliënten behandelt iPractice?

type clienten ipractice blog

Bij iPractice hebben we een transdiagnostische visie op de zorg die uitgaat van de kracht van cliënten én van onze psychologen. Waarbij de basis bestaat uit evidence based behandelen. Binnen onze instelling werken we doelgericht, tijdgebonden en intensief. Dit zorgt ervoor dat onze psychologen een brede cliëntengroep zien in problematiek en zorgzwaarte. Wij krijgen vaak de vraag welk type cliënten iPractice behandelt. In dit blog lichten wij het antwoord toe.

 

In dit artikel:

 

Kortdurend en doelgericht behandelen

Bij iPractice richten we ons op intensief, in een beperkt tijdsbestek, doelgericht behandelen. Hierbij richten we ons op de hulpvraag van cliënt. Dit zorgt ervoor dat psychologen een brede cliëntengroep zien met diverse problematiek en zorgzwaarte. Onze behandelingen duren gemiddeld 4 tot 6 maanden.

 

Wij behandelen oplossingsgericht en vanuit positieve psychologie, met daarnaast aandacht voor klachtgerichte interventie. De focus ligt echt op het versterken van wat er goed gaat en de krachten van iemand in plaats van wat er misgaat. We kijken naar de sterke kanten van een cliënt en zetten die in om de hulpvraag aan te pakken. Wat kan de cliënt wél? Door de nadruk te leggen op wat de cliënt wel kan, geef je de cliënten het vertrouwen dat zij zelf de oplossing zijn, vergroot je weerbaarheid en versterk je welbevinden. Het richten op krachten heeft ook een motiverend effect. Deze aanpak wordt ook gehanteerd bij cliënten met grotere hulpvragen en heeft al veel positieve resultaten opgeleverd.

 

Wij denken niet in hokjes

We denken niet in hokjes. Iedereen met mentale klachten kan bellen naar iPractice voor vrijblijvend advies. De matching psychologen vragen specifiek naar de klachten en wat de hulpvraag is. Zij doen de voorselectie. De hulpvraag van de cliënt staat centraal, indien iemand gemotiveerd is en op voldoende levensgebieden functioneert, bieden we voor zowel lichte als meer complexe hulpvragen hulp.

Wanneer de hulpvraag van cliënten niet passend is, worden cliënten voldoende geïnformeerd over waar zij de hulp krijgen die ze nodig hebben. 

 

Type hulpvragen

Iedere cliënt is uniek. Er wordt dan ook altijd een passende behandeling op maat gemaakt voor de hulpvraag van de cliënt. 

 

De volgende hulpvragen worden onder andere door psychologen bij iPractice behandelt:

 

 

Mentale zorg bereikbaar voor iedereen die het nodig heeft

Wij bieden klantvriendelijke en laagdrempelige zorg voor mensen met psychische klachten. Iedereen mag vrijblijvend naar ons bellen. Door per unieke hulpvraag te kijken of een behandeling bij iPractice past, hebben meer cliënten de mogelijkheid om psychologische zorg te krijgen. Daarnaast werken wij blended en zetten we zelf ontwikkelde technologie in. Door aan de achterkant zo veel mogelijk te automatiseren, hebben wij meer tijd voor cliënten en een minimale administratielast. iPractice heeft daardoor ook kortere wachttijden. Door de optimale taakverdeling tussen technologie, psychologen en de cliënt is onze zorg snel beschikbaar, effectief en efficiënt. 

 

Benieuwd naar meer?

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze werkwijze? Of, heb je specifieke vragen? Kom in contact met onze Talent Acquisition Specialist Jolien Gesink, solliciteer direct op een van onze vacatures of neem deel aan een van onze digitale Meet&Greets.

Bekijk onze vacatures!

Auteur: Mariola Bouman

Wil je meer weten over onze vacatures?

Hoi! Ik ben Jolien, Talent Acquisition Specialist. Heb je vragen over iPractice of een specifieke vacature? Twijfel niet en neem contact met me op!

recruiter_jolien_gesink_ipractice

Jolien Gesink, Talent Acquisition Specialist. [email protected]

Contactformulier

Ook kun je het contactformulier invullen. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    AcademyNieuws
    ×