Even voorstellen: Nine Gramberg – GZ-Psycholoog en Directeur Zorg bij iPractice

Nine Gramberg, 32 jaar, is GZ-psycholoog en Directeur Zorg bij iPractice. Vroeger wilde ze graag arts worden, maar uiteindelijk is ze klinische neuropsychologie gaan studeren in Amsterdam. Tijdens haar opleiding tot GZ-psycholoog, ontmoette ze Gijs, de oprichter van iPractice, en werd super enthousiast over zijn nieuwe concept. Ze besloot als een van de eerste psychologen te gaan werken bij iPractice en mee te bouwen aan de praktijk. Nine: “Dit was mijn kans om iets te veranderen in de GGZ”.

 

Welke verandering wil iPractice maken in de GGZ?
“We willen mentale zorg bereikbaar maken voor zoveel mogelijk mensen in Nederland. We zetten technologie in zodat psychologen meer tijd hebben voor cliënten zorg en mensen snel bij ons terecht kunnen. Daarnaast richten we ons in de behandeling op de hulpvraag van de cliënt en werken we relatief kort maar intensief. We geven cliënten tools en het vertrouwen om zelf met de geleerde dingen aan de slag te gaan. Zo komt er ook weer een plekje vrij voor iemand anders die hulp nodig heeft.”

 

Wat deed jij in de beginfase van iPractice?
“De helft van de tijd hielp ik cliënten en de andere helft van de tijd was ik bezig met de organisatie. Ik ging bijvoorbeeld zelf met m’n fiets langs allerlei huisartsen in Amsterdam om ze te vertellen over iPractice zodat we nieuwe cliënten konden aantrekken. Ook was ik bezig met het ontwikkelen van onze nieuwe unieke werkwijze en het inrichten van ons blended care concept.”

 

Wat doe je nu als Directeur Zorg?
“Mijn primaire verantwoordelijkheid is dat iPractice goede zorg levert en dat cliënten tevreden zijn. Ik vind het ook belangrijk dat psychologen plezier hebben in hun werk, dus daar besteed ik veel tijd aan. Naast mijn leidinggevende functie, behandel ik nog één dag in de week omdat ik dat belangrijk en leuk vind.”

 

Hoe ziet de unieke werkwijze van iPractice eruit?
“Gedragsverandering is voor iedereen heel lastig. Verandering van gedrag vindt namelijk niet plaats in de spreekkamer, maar juist thuis. In onze blended care werkwijze wordt de cliënt behandeld door zowel een spreekkamer psycholoog als een online psycholoog. De online psycholoog is betrokken bij de gehele behandeling en biedt ondersteuning in het dagelijkse leven via chat. De cliënt kan contact opnemen met de online psycholoog wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld in een vervelende situatie of wanneer een bepaalde oefening niet zo goed lukt. In de spreekkamer vinden met name verdiepende gesprekken plaats.” 

 

Wat is het verschil tussen de online en offline psycholoog?
“Online psychologen zijn net afgestudeerde psychologen, en spreekkamer psychologen zijn ervaren basis psychologen of GZ-psychologen. Online psychologen kunnen bij ons op een fijne manier veel leren. Via chat raken ze in aanraking met allerlei typen therapieën en oefeningen en de spreekkamer psycholoog kan op een makkelijkere manier feedback geven op de online gesprekken. Na zo’n anderhalf tot twee jaar kunnen online psychologen doorgroeien naar spreekkamer psycholoog.”

 

Wat is er zo leuk aan werken bij iPractice?
Je werkt altijd samen met een andere psycholoog in de behandeling van een cliënt. Je kunt veel van elkaar leren, maar het is ook gewoon leuk om samen te werken. Daarnaast heb je veel inspraak in de organisatie, omdat de hiërarchie heel plat is. Als je een goed idee hebt, dan wordt het ook echt uitgevoerd. Ook ben je heel vrij in de manier van behandelen en kun je je focussen op de zorg omdat dossiervoering en administratie minimaal zijn. Vaak hoor ik psychologen zeggen die bij ons starten dat het “too good to be true” klinkt, maar het is echt waar!”

 

Wat is jouw grootste uitdaging als Directeur Zorg?
“Als psycholoog heb je soms heftige gesprekken, het is daarom best een uitdaging om onze psychologen blij en fris te houden. Daarnaast is de groei van iPractice uitdagend. Het is makkelijk om een team van tien goed verbonden te houden, maar dat wordt moeilijker op het moment dat we met 80 mensen zijn. Het is belangrijk dat iedereen op een goede manier in ons concept blijft werken. Dit doen we door opfristrainingen te geven, en kennis te delen tussen onze acht locaties. We hebben inhoudelijk veel kennis in huis, dus iedereen kan van elkaar leren.”

 

Waar ben je het meest trots op?
“Als ik kijk naar waar we drie jaar geleden waren en waar we nu zijn, dan ben ik heel trots op de psychologen die bij ons werken en de hoeveelheid mensen die we bereiken en helpen. We hebben niet alleen de missie op papier gezet, maar doen het ook echt!”

 

Ben je na het lezen van dit artikel benieuwd geworden naar de mogelijkheden om te werken voor iPractice? Bekijk via de knop hieronder onze vacatures!

Bekijk hier onze openstaande vacatures!

Bekijk de openstaande vacatures via de knop hierboven of kom via onderstaand formulier direct in contact met onze Head of Talent.

Wil je meer weten over onze vacatures?

Hoi! Ik ben Lotte, Recruiter. Heb je vragen over iPractice of een specifieke vacature? Twijfel niet en neem contact met me op!

foto_lotte_van_tleven

Lotte van ’t Leven, Recruiter, [email protected] – 06 18747328

Contactformulier

Ook kun je het contactformulier invullen. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    AcademyEven voorstellenNieuws